NO PAIN, NO GAIN!

Megtapasztaltuk a szenvedés stációit a Vokál vasárnapi istentiszteletén

A véletlen, vagy éppen az általunk teremtett helyzet az oka annak, hogy a mai napon több alkalommal is elhangzott a Jóisten neve és a vasárnapi istentisztelet fogalma? A választ fedje egyelőre balladai homály, de azt már most megállapíthatjuk, hogy Isten szabad ege alatt eltöltött vasárnap reggelünk felért egy istentisztelettel, amit kettlebellel, TRX kötéllel és medicinlabdával celebráltunk az erőfejlesztés oltárán.

trx_huszarok.jpg

A szokottnál jóval kevesebben, pontosan a Vokál 50%-a jelentkezett a hétvégi alapozó edzésünkre, ahol a célkitűzés továbbra is a felkészülés a jövő év elején megvívandó valamelyik  - külföldi  - Spartan Winter Sprint versenyre, továbbá a február 11- ei V.Classic Balboa terepfutó verseny teljesítésére.

Három fejezetben terveztük magunkat szétcsapni, amelyben az első egy négyállomásos saját súlyos és eszközös erőedzés, majd egy anyagcsere felpörgetős "Tabata" gyakorlatsor és a végén egy levezető futás, amit már az elején is opcionálisnak harangoztam be. Persze, ha egy szobában van egy pisztoly, akkor az nagy valószínűséggel el is fog sülni, ha valamiről kijelentik, hogy opcionális, tuti, hogy a végén a "nem" opciót fogják választani. A csapat mentségére legyen mondva, hogy a futás opció előtti 70 perc annyira karakánra sikeredett, hogy erő nem volt nekiindulni.

Az edzés első felében egyszerű volt a képlet, kialakítottunk négy állomást:

1.) TRX - elsősorban a törzsizomzat erősítéséhez és az első és hátsó izomlánc megdolgozásához.

2.) Kettlebell ugyancsak a törzsizmok erősítéséhez és az alsótest nagy izmainak fejlesztéséhez (Comb, far)

3.) Kézi súlyok a felsőtest izmainak (biceps, triceps, váll és mellizmok) fejlesztéséhez

4.) Medicinlabda a hasizmok fejlesztésére, illetve a folyamatos pulzusbirizgáláshoz, dinamikus, rotációs mozgások létrehozásához.

A négy állomáson csak az eszközök voltak állandóak, az edzés során három alkalommal váltottunk gyakorlatot és minden gyakorlatot három sorozatban végeztünk el 8-12-16-20 ismétléssel, feladattípustól függően. 

Így létrejött egy olyan köredzés, ahol 12 különböző feladatot végeztünk el 3 sorozatban mérhetetlen mennyiségű ismétlésszámmal. A feladatok végzése során  - ahogy ránkharangoztak a közeli templomból - elgondolkodtunk azon, hogy nem lett volna- e jobb inkább templomba menni ezen a reggelen, mert már egy ideje rajtunk volt a világ összes fájdalma és ilyen gondolatokban kerestük a megváltást. Aztán megállapodtunk abban, hogy nekünk ez a játszótér a templomunk, mi itt áldozunk a szenvedés oltárán és ezt mi valójában élvezzük is, de nagyon!

Képek a TRX feladatokról:

p1100393.JPG

Kigördülés. Aki már csinálta, tudja, hogy ebben a pózban átélhető a hajdani kerékbetörés fájdalmainak nagy része.

p1100398.JPG

Inverz evezés megbolondítva egy kis biceps curl pluszfeladattal. Engem gyilkoltak meg vele néhány napja, gondoltam, a Vokál is élvezni fogja. Nem lett igazam.

p1100416.JPG

Atomic pushup az edzés végére. Nos, ez nem volt túl sportszerű tőlem, de a srácok simán vették az akadályt.

p1100409.JPG

Szép mély fekvőtámasz sorozatonként 10 ismétléssel. Bivalyképző.

Medicinlabdás feladatok (Már értem az eszköz nevében a "medicine" angol szó lényegét, gyógyszer unalom ellen):

p1100395.JPG

A nagy kedvenc Russian Twist lebegőülésben, 8kg- os labdával, 20 ismétléssel. Fincsi volt.

p1100400.JPG

Rotációs falhozdurrogtatás kitöréshelyzetben, mindkét oldalról 8-8 ismétléssel. A legtöbb nyögés innen, a fal mellől érkezett! (A vakolatot nem mi távolítottuk el!!!)

lajos_ugrik.jpg

Ha nem vagy óriás, ugorj fel az óriások közé...és vigyél magaddal egy 8kg- os medicinlabdát is! Felugrásból földhöz vágni, majd guggolásból felugrani. Gyerekjáték.

p1100389.JPG

Mellhez húzás kartámaszban. Áron szerint szétadtuk.

alternativ_nyomas_aronnal.jpg

Az alternatív nyomás  könnyűnek tűnik, de egyáltalán nem az.

p1100405.JPG

Vállból nyomás előre kitöréssel. A holnapi comb és farizomlázért felelősséget nem vállalunk!

p1100390.JPG

A kettlebell swing egy örök klasszikus kínzási módszer. Szerették, megtartjuk.

twist_aronnal.jpg

A kivitelezés is nagyon rendben volt, tehát még hasznos is volt!

p1100413.JPG

Egykezes átemelés kartámaszban (plankhelyzetben) 16 kg-mal. Lehet próbálkozni!

serleg_guggolas_aronnal.jpg

Serlegguggolás, a végén egy bicepsz gyakorlat. 16 kg volt a beszálló, de felmehettünk 24 kg- ig. Súlyosan kemény feladat.

Aki a maiból kimaradt, az vagy szombat éjszakánként kimaxolja a báli szezont és nincs ereje felkelni, vagy éppen tényleg templomban volt ahelyett, hogy a képeken is látható stációkat végigjárva megtanulja élvezni a fájdalmat és annak a hozadékát, a brutális férfierőt, amitől még Connor McGregor is megfutamodna. Ezt mi elhittük és ez erőt ad elviselni a várakozás rettenetes kínjait a következő edzésig. 

2016-11-27_09_58_55.jpg

Szerdán futunk egy közöset, majd szombaton újra liturgia a templomunkban, Isten szabad ege alatt.

Aroo!