Egy Spártai Harcos szeret szenvedni!

Ha szenvedni akar egy kicsit, akkor spinningelni megy.

 A Csapat gőzerővel készül a 2017 február 18- ai Spartan Winter Sprint Svit megvívására és az egész éves Trifecta- kihívásra, emiatt az egyéni edzésprogramok mellett egyre többet izzadunk együtt is különböző helyszíneken, válogatott kínzóeszközök segítségével. Az új kedvencünk a spinning kerékpár, amit a héten próbáltunk ki és egészen beleszerettünk. Nem kizárólag azért, mert egy Spártai Harcos szeret szenvedni, hanem azért, mert az általa megszerezhető tapasztalat segít a céljaink elérésében. Elmondom, hogyan!

a_vokal_spiningel.jpg

Sokan azt gondolják, hogy igazi macsók semmiképpen nem térdelnek le annyira, hogy nőknek való szabadidős tevékenységet végezzenek (ezt meghagyják a másként élőknek), ezek a "kemény srácok" kizárólag a súlyokban hisznek és az a legerősebb érvük a spinning ellen, hogy röhejesen néznének ki a hátsójukat pucsítva a terem falára függesztett (körbe)tükörben. Igazuk van! Tényleg röhejesen néznének ki, de nem az erotikus fenékmozgás okán, hanem, mert a légszomj miatt eltorzult képpel, erőtlenül esnének át a kerékpár kormányán az első tíz perc után. Szederjes lila színben pompázva kapkodnának levegőért, mert ők pont az állóképességük fejlesztésére nem fektetnek elég hangsúlyt. A Spartan Race állóképességi sport, ezért mi ezt nem engedhetjük meg magunknak. Az erőfejlesztés mellett meg kell találjuk a leghatékonyabb eszközöket ahhoz, hogy az állóképességünket is top formába hozzuk! Az is fontos szempont, hogy a Csapat ne fásuljon bele az állandó futásba, így folyamatosan keresem az új módszereket.  A múlt héten Tabata H.I.I.T. feladatokkal, ezen a héten pedig spinninggel emeltük a felkészültségünket és az edzésmotivációt.a_tukorbol.jpg

Kissé nehezen értelmezhető kép a tükörteremből. Alice Csodaországban XVII.-kerületi verzió

kupival.jpg

Belőjük a cuccot és indulás!

mindenhol_ugyanugy.jpg

Itt még nem tudtuk, mi vár ránk!

Edzőnk, Kati - aki egyébként ezt a programot aznap már másodszor csinálta végig a nagyérdeművel - egészen komoly edzést állított össze nekünk. Annyi időnk sem volt, hogy megszokjuk az örökhajtós bicajt, már 130-140 -es tartományba tolta a pulzusunkat (mintha a nyakunkat ragadta volna meg), majd el sem eresztette tíz percig. Ez kb arról szólt, hogy egyre nagyobb ellenállással, kizárólag kiállva, vagy éppen álló- ülő helyzetet váltogatva kellett a feladatainkat végezni. Négy ilyen blokkot csináltunk végig, az utolsót sötétben, diszkófényekkel és nagyon kemény intenzitással. A pillanatnyi szüneteket - ellenállás nélküli kipörgetéseket - arra használtuk fel, hogy egy kis levegőhöz, izotóniás italhoz jussunk, illetve valahogy rendezzük a környezetünket a rólunk patakokban ömlő verejtéktől. A Vokál Spinnig különkiadás elején még zrikálástól, jópofizástól hangos teremre a munka fokozódásával a ravatalozók meghitt csendje szállt le, ahol mindenki átgondolta az eddigi gyarló életét, majd hosszan tartó levegő nélküli állapotban, zsibbadó talpakon, beállt betoncombokkal tekerve, türelmetlenül várta azt a pontot, amikor újra oxigénnel töltheti fel a tüdejét és többre is képessé válik, mint a nettó túlélés. 

Nagyon szerettük ezt az érzést, mert az ilyen fájdalom jó és hasznos elfoglaltság!

az_elso_spinning_edzes_karaktere.jpg

Az edzés szívritmus karakterisztikája jól mutatja a négy modult és a folyamatosan növekvő terhelést

Attól jó, mert egy Spártai Harcos szeret szenvedni, sőt keresi a hasonló helyzeteket, mert tudja, hogy a versenyeken nincs helye a meglepetéseknek, jobb ha ezt edzésen éli át először az ember. Emellett hasznos is, mert a spinninggel:

  • nagy mértékben javíthatjuk a keringési rendszerünk és a szívünk állapotát, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége és kapacitása, emiatt jobban és tovább bírjuk majd az emelkedőkön, hegyeken történő felfelé futásokat, a nehéz tárgyak emelkedőkre cipelését,
  • az állóképesség növekedésével a tüdőkapacitás is fejlődik, így a futóteljesítményünk is javul,
  • aki Spartan Beast 20 km+ versenyeken akar jól teljesíteni, annak bizony ujjgyakorlatként kell félmaratoni távokat futnia, ehhez vagy sokat kell futnia az ízületek extrém terhelésével (iramváltásos futások), vagy időnkét olyan módszereket használni, ami óvja, tehermentesíti a térdeket, bokákat, de eléri a kitűzött gyorsulásos célokat is,
  • a mi korunkban nem elhanyagolható, hogy az edzés karakterisztikája miatt olyan téli teremedzést biztosít, ami talán az egyik leghatékonyabb zsírégető ebben a műfajban,
  • a folyamatos izzadás pedig elősegíti a méregtelenítést.

mosolyalbum_csapatkep.jpg

Szokásos utána képünk, a jobb szélen Katival, a kegyetlenül nagyszerű (vagy nagyszerűen kegyetlen?) edzőnkkel

A végén lepattantunk a bringákról, rendeztük a vonalainkat (tartott egy ideig), megcsináltuk a szokásos "utána" fotónkat és azon nyomban elhatároztuk, hogy a spinninget fix tevékenységként bevesszük a téli alapozó programunkba! Vasárnap erőnléti edzés, majd szerdán még egy bejgligyilkos helybenkerékpározás Kati katlanjában!

Aroo!