Négyen a Három Királyok közül

Bejgligyilkos edzés a Karácsony és a szentháromság jegyében

Ilyen is ritkán fordul elő, hogy a meghirdetett edzésidőpontban kizárólag a fiatalság képviselteti magát (magamat is beleértve és azonnal elnézést is kérve!), de az ünnepi készülődés a 40+- osokat  távolt tartotta a tegnap esti mozgolódásunktól. A fiatalok - kis túlzással - egy kiadós buliból érkeztek meg, így különösen nagyszerű az a teljesítmény, amit a szentháromság és a Három Királyok nevében letettek az asztalra!

edzes_a_juniorokkal.jpg

On the road again! A túlmozgásos fiataljaink és a kedvenc futópályánk.

A fenti előzményeket ismerve, és amiatt, mert a Srácok külön kérték a tegnap esti edzést (az utcán erre mondják, hogy sorba álltak a pofonért), nem gondoltam, hogy gyógytestnevelés órát kellene tartanunk, ezért egy sokmozgásos, saját testsúlyos edzést terveztem másnaposság ellen, továbbá "megágyazva" az ünnepi napok léhaságának. Apropó Karácsony! Ha már így alakult, akkor a 3-as számot választottuk az edzés rendező elvének, amellyel tisztelegni kívántunk a vallási ünnep előtt. A végére sikerült majdnem teljesen le is térdelni hozzá!

Az edzés három nagy rész kombinációjából állt:

1.) Futás.

2.) Street Workout gyakorlatok -kihegyezve a Spartan Race-n előforduló kihívásokra,

3.) Saját testsúllyal végzett erősítés.

    • Az erősítés során három gyakorlatot variáltunk és nehezítésekkel tettük még hatékonyabbá: fekvőtámasz, burpee és felülések.
    • Minden feladatot futás közben, vagy abba beágyazva végeztünk
    • Kipróbáltuk a HUNFoglalás pihent agyú szervezőinek kreálmányát, az Árpee-t is, a fekvőtámasz rész kihagyásával. Ők ezzel váltják ki a burpee-ket az általuk szervezett versenyeken.
    • Minden kört palánkmászással zártunk le, majd kis lépcsőzés és csúszós domboldalról lefutás volt a program.

  • A füves focipályán jelöltünk ki állomásokat, ahol 3-6-12 ismétlésekkel végeztük a gyakorlatokat.
  • Három kör után futottunk egyet a kivilágított futópályánkon, annak kezdetéig, majd újra 3 kör erősítés következett.
  • A második hármast befejezve, egy hosszabb futás után a Street Workout pályán folytattuk az erősítést a majomlétra feladatokkal, húzódzkodással, korláton lépegetéssel, mélyevezéssel.

 

A gyakorlatok után hosszú futás újra a pályára, ahol a nálunk szokásos klasszikus befutó és pacsizás után holt fáradtan, de sokkal erősebben és ellenállóbban vághattunk neki a Karácsonyi eszem-iszomnak és a kötelező regenerációnak. Az utóbbira azért van szükség, mert vasárnap közösségi futás lesz soron, méghozzá dombokon, terepen!

Aroo!