Erőnléti edzés -7 fokban, mert ezt érdemeljük!

Kicsit megtizedel bennünket a betegség és a sérülések, így kizárólag azok jelentkeztek ma edzésre, akik igazi edzésfetisiszták, sérülten is szeretnek szenvedni, vagy Béres cseppet szednek! A - 7 fokos hideget csak akkor éreztük a szabadban kialakított játszóterünkön, amikor megálltunk, így 90 percen keresztül nem álltunk meg. Nem hajtottuk csapágyasra magunkat, de a végén megállapítottuk, hogy ilyen időjárási feltételek között ez pontosan elegendő volt a hét közepére.

img_2638.jpg

K Papa Tony, mint vendégművész , a Kyokushin karatékák sincsenek cukorból!

Mi voltunk az egyetlen elvetemült társaság, de magányosan azért még egy-egy lélek elbotorkált mellettünk a sötét, hideg és csúszós RTK pályán. Nagyon örültünk az RTK Kyokushin karatésai közül K Papa Tonynak, akiről eddig is tudtuk, hogy nincs cukorból, gyorsan össze is álltunk egy "előtte" képre, biztos ami biztos.

A mai programot úgy állítottam össze, hogy az illeszkedjen a Spartan Winter Sprint Svit felkészülési programjába. Fontos volt, hogy nagyon hideg legyen (pipa), meglegyen a ciklikus fizikális terhelés (pipa) és a gyakorlatból futás, majd futásból azonnal valamilyen akadályfeladat következzen (pipa), 

A megtervezett állomások:

1.) plank vagy hasizomerősítő feladat

2.) TRX feladatok - elsősorban felsőtest és törzsizomzat fejlesztés

3.) Kettlebell - nagy súlyokkal 

4.) 8kg- os medicinlabda - főleg rotációs mozgások

Minden edzésfeladatból 10-15 ismétlést végeztünk oldalanként, lábanként, karonként, stb. A 4 állomás után futottunk egyet, majd azonnal megismételtük a négy állomás feladatait. Háromszor váltottunk az állomáson feladatot, így alakult ki a 12 különböző edzésfeladat kétszeri ismétléssel.

Néhány feladat, hogy elhiggyétek, amit írtam:

 Elég nehezen találtak rá a Srácok a kicsit módosított swing ritmusára, de utána már hasítottak a csípők és a lábak, csak úgy dobták felfelé a vasat.

TRX - szel már jó ideje szuperszettekben dolgozunk. Egy feladat két vagy három összekapcsolt gyakorlatból áll. Egyik kedvencünk az Y-W-A gyakorlatunk, ami meggyötri a felsőtestet és később napokig szolgáltat beszédtémát az általa okozott izomláz is:

 

 Az utolsó blokkban a TRX egykezes Power Pullal nem voltam nagyon népszerű, de ahogy a felvételen is látszik, ügyesen és jó technikával végezték a gyakorlatot:

Szóval, a mai edzés több - pontosan hat - csúcspontot tartalmazott, ami lemodellez egy Spartan versenyt a futásból megállásokkal, majd a feltornázott pulzus utáni visszaindulásokkal. Valahogy így néz ez ki egy Polar óra grafikonján:

spartan_edzes_polar_karakterisztika.jpg

A Csapat ma is kitett magáért, habár ez az edzés nem számított csúcsterhelésnek, mégis elégedetten, jóleső fáradtsággal készítettük el az "utána" képünket:

img_2646.JPG

A csütörtöki pihenő után pénteken közösségi egyhelyben kerékpározás lesz soron és vasárnap pedig újra közösségi futás. Perverzek a köztes időszakokat is kitölthetik némi fizikai aktivitással, mert az nem tilos!

Aroo!