Új fogalmat vezettünk be: Spártai prevenciós edzés

Ma végre egy kicsit le tudtunk lassítani és olyan dolgokra is jutott idő, amire általában nem! Ritkán adatik meg, hogy a Spartan felkészítő edzésünket a tornaterem védettségében és időkorlát nélkül tudjuk megvalósítani. Ha mégis, akkor  - és ez már a harmadik ilyen alkalom volt - többet tudunk foglalkozni nyújtással, ízületi mobilizálással, gyakorlatilag a sérülésprevenció veszi át a vezető szerepet a színtiszta erő és állóképesség fejlesztés előtt.

 1_2.jpg

A Két Spártai nézésű 

A terepfutó versenyek egyik komoly nehézsége az egyenetlen, sok esetben kiszámíthatatlan talaj, ahol az ízületek időnkét extrém igénybevételnek vannak kitéve. A teljes mozgástartomány biztosítása mellett párhuzamosan a környező izmok állapotára is hangsúlyt kell fektessünk. A srácok tapasztalata az volt, hogy a mobilizációs feladatokban ugyanúgy el lehet fáradni, mint a súlyok emelgetésébe.

Néhány kép az elfáradás első stációjáról:

7.jpg

Váll - és vállöv mobilizáció kicsit furcsa testhelyzeteket eredményezhet

3_1.jpg

Térd és a combhajlító megdolgozásának két stációja

4_1.jpg

Ropogtatás van az alsó háti szakaszon

6.jpg

Alsó háti és vállöv mobilizáció továbbra is

2_1.jpg

Cicahátazás

Több feladatnál előkerült a TRX is, ami kiváló prevenciós, rehabilitációs eszköz is:

9_1.jpg

Boka és a combközelítők a műsoron
az.jpg

Boka, térd és vállöv- ezt nagyon nem szerették a Srácok!

 

Ilyen egy Spártai párosgyakorlat

 

A biceps és a triceps gyakorlatok elengedhetetlenek. Volt is belőlük rendesen!

 

Nagyon kedvelt pihenő 45 másodperc

A terepfutás során a talaj minősége (legyen havas, jeges, köves, saras vagy éppen autók által kijárt kátyús) ugyancsak komoly pluszmunkára készteti az izmokat és az ízületeket. A sérülésveszély csökkentéséhez megfelelőnek kell lennie az ideg- izom koordinációjának is. Ennek megteremtésére folyamatosan nagy hangsúlyt helyezünk az edzéseink során. Íme néhány példa a propriocepciós gyakorlataink közül:

ulogumok.jpg

Comberősítés és egyensúlyozás egyben? Jótékony feladvány.

 

Azért, hogy legyen az edzésben egy kis játékosság és férfias virtus is, hogy szokjuk a keménységet és növeljük az önbizalmunkat, minden alkalommal előkerülnek a bokszkesztyűk és a bokszzsák is. Ezen az edzésen játékos küzdelem volt az egyik feladat, ahol megengedett volt a testre ütés, majd pedig egy kis hasizmozás bal és jobbegyenesekkel. Valahogy így ment a cicaharc:

 

 

 A könnyednek tűnő másfél óra végén a Srácok jóleső fáradtsággal indultak haza. A héten szerdán nem találkozunk, de pénteken újra spinningelünk, vasárnap pedig futunk és erősítünk.

Aroo!