A kütyükorszak résztvevői a fitness iparban sem lassítanak, egyre magasabbra és magasabbra helyezik a lécet a folyamatos termékfejlesztéseikkel, digitális innovációikkal. Annak, aki most akar belépni erre a 2022-ig a jóslatok szerint kb 14,5 milliárd $-os piacra, valami igazán nagyot kell dobnia, hogy valódi tényezőként vegyék számításba a következő években. Soha sem gondoltam volna, hogy az egyik legszimplább- ámde fontos - résztvevő, a sportitalokat gyártó Gatorade digitalizálja a folyadékpótlást és ezzel képes lesz új dimenzióba állítani a termékeit!
A dimenzió neve Smart Cap Bottle.
A sportolók- legyenek hobbi vagy professzionális szinten - ma már egyre több alkalommal használnak különböző testszenzorokat, hogy kontrollálják diétájukat, szívfrekvenciájukat, mérjék a regenerációjuk minőségét, a pillanatnyi teljesítményüket vagy éppen az aktuális időeredményeiket. Ebből eddig kimaradt a hidratáltság szintje, amit az izzadás mértékéből, vagy éppen a fellépő szomjúságérzetből kellett kikövetkeztetnie a sportolónak (erről már írtam a Folyadékpótlás szerepe az eredményességben 1-2 bejegyzésekben). Ennek vége, hiszen a Gatorade kifejlesztett egy olyan, bőrre helyezhető szenzort, amely jelzi, mikor és mennyit kell innia a sportolónak.
A zseniális kis szerkezet analizálja a verejték összetételét és a dehidratáció mértékét. Megmondja a folyadékszükséglet mennyiségét és elektrolitokat tekintve, annak minőségét is. Az applikációban elemzett legfontosabb adatok az ivókulacs kupakján is megjelennek, tehát a sportoló is azonnal visszajelzést kap a saját állapotáról. Persze, minden arra megy ki, hogy a sportoló a Gatorade -et válassza, de a digitális újítás mellett a termékinnováció is zseniális, mivel a verejtéktípusának megfelelő összetételű italkoncentrátumot (cukor, kalória, nyomelemek) választhat, az adott helyzetre optimalizálva a szervezetének folyadékkoncentrációját. mindezt személyre szabottan a saját nevével ellátott ivókulacsból fogyaszthatja el.
Íme a szerkentyű részleteiben:
A teszteket a brazil nemzeti válogatottal végezték. Valahogy így:
Gatorade: Hydration, Redesigned from Smart Design on Vimeo.
Folyt.köv. élesben a nyári időszakban!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.