PROACTIVE Blog

A PROACTIVE márka égisze alatt zajló történések rövidebb, hosszabb leírása

"Mindig tedd azt, amit félsz megtenni."
Wadkanz Trail, ami hasonló, de mégis más!

A hétvégi terepfutó verseny  - egy sorozat első állomásaként - Törökbálint környéki dombok között került megrendezésre. Izgalmas edzéslehetőségnek tűnt Wadkanná válni a tavaszias télben, csúszni- mászni a jégen, megfürödni a sárban, áthajtani a vadak által használt csapásokon és szokni, megszokni, rászokni a szintemelkedésre. Az emelkedőkre, amitől mindig annyira félünk, de legalább annyira vonzódunk is hozzá. A Wadkanz Trailen 167 m-t emelkedtünk és bátran mondhatom, hogy nagyszerűen szórakoztunk.

Négyen indultunk útnak vasárnap reggel, hogy a szokásos hétvégi közösségi futásunkat új és a szokásosnál izgalmasabb helyszínen teljesítsük. Terepfutni mentünk Törökbálintra, a Wadkanz Trail első állomására. Én azt vallom, hogy a legjobb edzés a verseny, így nekünk ez a 8 km hegyen- völgyön (ami a végére 9 km lett!!) a hétvégi Spartan Winter Sprint előtt úgy kellett, mint egy falat kenyér. Sajnos, nem teljes csapattal indultunk, mert Lajos barátunk egy Dezső nevezetű disznóval viaskodott, így nem lehetett velünk, a lányaink iskolai és családi elfoglaltságaik miatt hagyták ki. Gábor volt a logisztikusunk, vagy ahogy Tokajban hívtuk: sherpánk a rendezvényen, de az ő története ennél szomorúbb. Gábort most egy időre kivonja a forgalomból a kialakult két gerincsérve. Nagy veszteség egy alapítótag kiesése, de abban bízunk, hogy gyors és eredményes felépülés után a futópályán is újra közöttünk lehet.

2017-02-12_09_43_34.jpgGábor a menedzser szerepében

Már a regisztráció során látszott, hogy ez a verseny sokkal másabb lesz, mint amit eddig tapasztaltunk. Nem nagyon szoktuk meg, hogy egy egész sportcsarnokot átadnak a futóknak, jól berendezett, otthonos környezet, angol wc, öltöző, zuhanyzó... és azt meg végképp, hogy a futók közössége a versenyen max. egy nagyobb dél -olasz család létszámának megfelelő. Néhány száz kedves, koncentrált futóember, akik alig várják, hogy megdögöljenek az emelkedőkön és önként vállalják a jeget, sarat csak azért, hogy élvezhessék a természet közelségét. Az attitűd hasonlít a Spártaihoz, viszont a körítés, na az álom luxuskivitelben.

Ja, hogy reggeli is volt a nevezési díjban? Meg ebéd is, ami a terepfutóknál nem meglepi, hanem egy nagyszerű szokás. Ha kivártad, masszázs és kinesio tapaszolás is várt és mindezt olyan áron, hogy a BSI-nél egy semmilyen 5k-t early bird kedvezménnyel sem tudsz kihozni ennyiért. Szóval, ez is nagyon rendben volt.

Íme a reggeli egy részlete! Na, ne vicceljünk már, ezek után ki indul el futni?!

Fotó:wadkanz.hu

Mi kóstolónak a legrövidebb (S) távra neveztünk, ami 8 km- t (Svit Winter Sprint távját) és 150 méter szintemelkedést ígért (ennél sokkal több lesz a Spartan Race emelkedése). Ésszel fel nem fogható, hogy mások - több, mint ötvenen - elsőre eléggé rosszul hangzó 35 km-es távon kívántak elindulni. Leugrottak vasárnap egyet futni, Gyöngyös- Kékestetőt emelkedni és közben élvezni a természetet. Igazán tiszteletreméltó gondolkodás.16667616_758736737629014_1072589825_o.jpg

A start pillanata

A mi S távunk is tartogatott meglepetést, főleg a röviddel az indulás után elkezdődő agresszív emelkedő, amin annyira küzdöttem, hogy elfelejtettem képet készíteni róla. Persze, a két fiatal hamar elhagyott, már a színüket sem láttam, így megmaradt nekem a filozófikus egyedüllét és beszélgetés magammal, a kiugrani akaró szívemmel, az égő tüdőmmel és azzal a megnyugtató tapasztalással, hogy azon kevesek egyike voltam akik egy métert sem gyalogoltak bele az emelkedőkbe. Nem is előzött meg senki, csak a lajtős részen, mondjuk, ott többen is. Miközben azon gondolkodtam, hogy az én testalkatom nem feltétlenül terepfutó alkat, de a "motiváltan törekvő" kategóriában megállom a helyem és nem leszek utolsó, hátulról nagy sebességgel elhaladt mellettem Áron. Sokra hivatott a gyermek, de azt nem feltételeztem, hogy röviddel a start után már be is futott és a célba érés után elindul egy újabb körre. Menet közben azért tisztázta a helyzetet, mert ahogy távolodott visszakiáltott, hogy éppen öt eltévedt embert irányított át az eredeti útra és a cserkész kötelesség teljesítése után nyargal vissza az elejére, Lajos mellé. A végén 19. lettek kéz a kézben, gyilkos részidőkkel.

Ezek a viszonyok vártak bennünket:

A verseny tervezésénél elkövettem egy nagy hibát, aminek a legnagyobb kárvallottja én magam lettem. Nem számoltam azzal, hogy a reggeli csípős hideg után komoly pluszok nőnek a napsütés hatására, így téli ruházattal készültem. A téli futónadrág, rá plusz meleg rövid nadrág, hosszú aláöltözet, technikai póló, softshell dzseki, nyaksál, meleg sapka, téli kesztyű, Everlast derékmelegítő öv. Úgy néztem ki, mint egy Michelin- baba. Lali és Áron rendesen hülyének is nézett és ellenállt. Végül nagy nehezen Lalinál el tudtam érni a télikesztyűt, amiért utólag szerintem meg akart ölni. Végig szakadt rólam a víz, a sok ruha koloncként gátolt a futásban, nagyon kellemetlen élmény volt.  Az első emelkedő után kénytelen voltam elkezdeni vetkőzni, aminek az lett a végeredménye, hogy a befutó időpontjában már több ruhadarab volt a kezemben egy batyuvá összekötve, mint ami rajtam maradt. A rendezők fotósa le is kapta a kínlódásomat:

Mindenkitől elnézés kérek a látványért!

Pozitív élmény volt, hogy a fentiek ellenére nem éreztem fáradtságot, az utolsó két kilométeren még gyorsultam is, olyan befutót produkáltam, mint a jó öreg Usain Bolt 200 méteren. Legalábbis, én így éreztem, a közvélemény kutatás adatai viszont mindezt nem támasztották alá. Persze, mire beértem, a fiatalok már ki is pihenték magukat és Gáborral karöltve hangoskodtak nekem az út mellett. Na, ez mindennél többet ért!

Érkeznek a srácok - Áron, majd Lali a cél előtt

A két ürgelábú a befutóéremmel

Finisher póló, hogy teljes legyen a lista

A Vokál Trojka vagy Trojka Vokál, a lényeg a lényeg!

Az After party sem volt akármi Wadkanzéknál! Az máris szimpatikus volt, hogy a malackodás, dagonyázás után arra kértek bennünket, hogy vegyük le a cipőinket és helyezzük el az ajtó előtt egy tálcán. Mekkora ötlet! Emlékszem, Tokajban szügyik jártunk a sárban, a mosdókról meg jobb, ha nem is beszélek. Más kávéház.

Üdítő ötlet volt a cipős tálca. Még soha sem találkoztam ilyennel, de nem is voltam eddig terepfutó versenyen.

Leültünk, összebandáztunk néhány futóval, olyanokkal is, akiket látunk majd a sviti túránkon is, majd megettünk egy ötcsillagos gulyást az energiák visszapótlására. Már csak emiatt is érdemes a vasárnap dél környékét Wadkanz Trai-en tölteni, mert- mint otthon - minőségi vasárnapi ebéd kerül az asztalra.

Nehezen hagytuk ott a helyet, mert minden, amit kaptunk várakozásunkon felüli volt. A pálya eléggé nehéz és technikás volt ahhoz, hogy fejlődjünk, a körítés a legnagyobbakat is megszégyenítette, az ár/érték arány pedig utolérhetetlen. Ezért már be is neveztünk a következő, március 12- én sorra kerülő Budakeszi futamra is!

A jövő héten a tél főversenye, a Spartan Winter Sprint Svit következik!

Aroo!

(A címben szereplő idézetet Ralph Waldo Emersontól kértük kölcsön)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

PROACTIVE Blog

A "PROactive Sportklinika" valóságos egészségügyi és motivációs intézmény, ahol az aktív életmódot folytatók számára izgalmas témában rendelést nyitottunk. Célunk az, hogy ezek az ismeretek, tapasztalatok, jó gyakorlatok minél több hobbi és versenysportolóhoz, sportos szülőhöz, edzőhöz és sportvezetőhöz eljussanak.

Facebook oldaldoboz

Címkék

1000km (1) 2016 (2) 21km (1) 42k (1) 575 Team (1) Actimel 10 km (1) Active Living Research (1) Adductor (1) Afrikai Nemzetek Kupája (1) Agyrázkódás (1) Akadályfutás (4) Akut sérülés (1) Alapozás (1) Állóképesség (5) All core all the time (1) Alvás (3) Alvás Világnapja (1) anabolikus folyamat (1) Arthritis (1) Autógumi (2) Az edző is vezető (6) Balaton (1) Balatonman Füred (1) Bala a gegszter (1) Balboa- kör (1) Barna rizs (1) Bemelegítés (1) Bizalom (1) BMX torony (1) Böde Dániel (1) Bokaficam (1) Branislav Ivanovic (1) Bread and Butter Pickles (1) Brokkoli (1) Buli (1) Burpee (6) Chelsea FC (1) Cirkadián ritmus (2) Core izmok (5) Csapatszellem (3) Csokonyavisonta (1) Cube Naure Pro (1) Cukkinipogácsa (1) cyclocross (1) Dan Price (1) Defibrillátor (1) Dehidratáció (3) DigiSport Reggeli Start (1) Dinamikus ülés (1) Dombfutás (1) Dr Bubó (1) Dugóka (1) DVTK (1) Edward Deci (1) Egészséges étel (1) Egyszerű kondicionálás (1) Együttműködés (1) Elkötelezettség (1) Elsősegély (1) Energiabomba (1) EQ (1) Ernest Gagnon (1) Erőnléti edzés (14) Értekezletkultúra (1) Esti edzés (1) Étrend átalakítás (1) Everziós trauma (1) ExtremeMan (1) Extrinzik motiváció (1) Fájdalomcsillapítás (1) Farkas Zsoltné Nagy Mariann (1) Fascia (1) fehérje (1) Fejben dől el (1) Fejfájás (1) Fejlámpa (1) Félmaraton (1) Finisher (2) Firstbeat Technologies (2) Flow-élmény (2) FMS (Functional Movement System) (1) Folyadékpótlás (4) Funkcionális edzés (3) Futás (4) Gareth Bale (1) Gatorade (1) glikogén (1) Gördeszka (1) Gordon Ramsay (1) Görgőzés (1) Görög joghurt (1) Gyermeksport (2) Gyulladáscsökkentés (1) Hamstring (3) Hasizom (1) Hasi sérv (1) Hátfájás (2) Havasi Balázs (1) Hervé Renard (1) Hidegterápia (2) HIIT (1) Hirtelen szívhalál (1) Hofi Géza (1) Homeosztázis (1) Homeosztázis 5 tényezője (1) Húsvét (1) Időhatékonyság (1) II. BioTech USA Mezei Futóverseny (1) Iliopsoas (1) Immunerősítő italok (2) IMVR4 (1) ING Amsterdam Marathon (1) Intrinzik motiváció (1) Inverziós trauma (1) Irodai ergonómia (3) Ironfater (47) Ironman (2) izomgörcs (1) Izomhúzódás (2) Izomláz (2) Izompólya (1) Izomszakadás (1) Izotóniás italok (1) Ízületi diszfunkció (1) Izületi kopás (1) Ízületi mobilitás (1) Ízületi stabilitás (1) Ízületről ízületre- megközelítés (1) Jász Határ Futás (1) Játékvezetés (1) Jégfűrdő (1) Jose Mourinho (1) Kajakontroll (1) Karácsony (1) Karanténkonyha (1) Karfiol (1) Karfiolkenyér (1) katabolikus folyamat (1) Kékes Csúcsfutás (1) Kerékpár (1) Keresd a hegyet (1) Keresztedzés (1) Keszthely Triatlon középtáv (1) Kettlebell (3) Kihívás (1) Kinesio tape (1) Kinetikus lánc (1) Kommunikáció (1) Kosárlabda sérülések (1) Krónikus ízületi kopás (1) Kütyükorszak (1) Labdarúgó sérülések (5) Lágyéksérv (1) Lazac (1) Lelki állóképesség (1) Locsolóvers (1) m.gastrocnemius (1) m. soleus (1) Magyar Trifecta- kihívás (1) Mákos- almás pite (1) Manchester United (1) Marcus Rashford (1) Mark Wahlberg (1) Masszázs (3) Matematika (1) Melegterápia (1) Mesut Özil (1) Mezeifutás (1) Mindennapos testnevelés (1) Minőségi alvás (1) Motiváció (7) Nagyatád (1) Nagy Gella- hegy (1) Neuromuscularis kontroll (1) NFL (1) Nike Budapest Nemzetközi Félmaraton (1) No pain no gain! (1) Nyakfájás (1) OLB Vokál (41) Old Lake Man (1) Önmasszázs (1) Öreg-tó (1) országúti kerékpár (1) Paraszimpatikus idegrendszeri hatás (1) Patella-ín (1) Pavlov kutyája (1) Pécel (1) Péceli Párducok (2) Pécel Apáca-domb (1) Példakép lettem! (1) Philadelphia Eagles (1) Placebo- hatás (1) Plandurance (4) Planking (1) Polar (1) Prague Halfmarathon (1) Proactive (1) Proactive LAB (23) Proaktív motiváció (8) Propriocepció (2) Quadriceps femoris (1) Rajtlista (3) Rákosmenti TK (5) Randy Hetrick (1) Razvan Burleanu (1) Regeneráció (1) Reggeli edzés (1) Rehab (8) Rehabilitáció (7) Rejtő Jenő (1) Reziliencia (1) RFR (1) Románia (1) Schlatter-Osgood (1) Senkit nem hagyunk hátra! (1) Sérülés prevenció (11) Sitting Calculator (1) Sitting disease (3) Skateboard workout (1) Smart Cap Bottle (1) SMR henger (2) Spárga (1) Spártai fejpánt (4) Spartan Race (29) Spartan Sprint (1) Spartan Sprint Veszprém (6) Spartan Super (2) Spartan Super Tokaj (13) Spartan Winter Sprint (13) Spar Budapest Maraton (1) Spar Maraton Fesztivál (1) Spinning (8) Sportapuka (5) Sportártalom (1) Sportpszicho (5) Sports-Health.com (1) Sportsérülések (3) Sportspecifikus edzés (1) Sporttáplálkozás (11) Stand Up Desk (1) Street Workout (1) Stressz (1) Svit (1) Szálka a testben (43) Szeged (1) szénhidrát (1) Szénhidrát diéta (5) Szimpatikus idegrendszeri hatás (1) Tarcal (1) Társadalmi felelősségvállalás (1) Teammunka (1) Térdfájdalom (1) Térdproblémák (1) Teremfoci (1) Terepfutás (6) Tokaj (1) Tom Sawyer kalandjai (1) Törzserősítés (4) Triatlon (3) Trifecta (2) Trigger- pont (1) TRX (5) Tuberositas patellae (1) Túlterhelés (1) Uborkasaláta (1) Ugrótérd (1) Újraélesztés (1) Ülőmunka (1) US Navy Seal (1) Utánpótlássport (1) V. Classic Balboa (2) Versus (2) Vertikálfutás (2) Vince Papale (1) Vinnie Jones (1) Vivicittá 2019 (2) Vs (2) Wadkanz Trail (4) WizzAir félmaraton (2) Zöldség (1) Zöldséglé (1) Zöld turmix (1) Zsiliptevékenység (1) Címkefelhő

Top 5

1. 5+1 tipp a mérkőzés utáni gyors regenerációhoz labdarúgóknakAz, hogy egy sportoló mit tesz a teljesítménye érdekében közvetlenül a mérkőzés után legalább annyira fontos, mint az, hogy mit tesz előtte! A gyorsabb regenerálódás érdekében érdemes bizonyos...
  2. Jégzselé vagy forró fürdő?Igen kellemetlen dolog tud lenni, ha az áhított hétvégi pályára lépést az húzza keresztbe, hogy az edzésen szerzett rutinsérülést pont ellenkező módon kezeli magán a sportoló, mint ahogy azt a...
  3. Gordon Ramsay győzni tanít - 1. Zöld turmix a pokol konyhájábólVagyunk néhányan, akik a bakelit "A" oldalának végén elértük a megvilágosodást és rákaptunk a triatlon -érzésre, arra viszont nem gondoltam, hogy kedvenc botrányséfem, Gordon Ramsay is hasonló...
  4. Mesut Özil titka: több fizioterápia és jobb minőségű alvásAz utóbbi napokban több helyen is olvastam arról, hogy Mesut Özil bevallotta, a nagyszerű 2015- ös Premier League teljesítménye mögött az áll, hogy apró változásokat hajtott végre az életében és így...
  5. NO PAIN, NO GAIN!A véletlen, vagy éppen az általunk teremtett helyzet az oka annak, hogy a mai napon több alkalommal is elhangzott a Jóisten neve és a vasárnapi istentisztelet fogalma? A választ fedje egyelőre...