PROACTIVE Blog

A PROACTIVE márka égisze alatt zajló történések rövidebb, hosszabb leírása

Tegnap lebontottam a házi oltárt, jöjjenek az új kihívások!
Tiszta polccal indulok, elengedem 2016 élményeit.

Az a szokásom, hogy év elejétől eseményről eseményre az íróasztalom melletti könyvespolcon keresek helyet a megszerzett relikviáknak, érmeknek, a nekem érzelmileg fontos dolgoknak, így egy idő után személyes házi oltárommá válik az adott polcfelület, amin jó legeltetni a szememet, erőt meríteni a tárgyakból, hozzájuk kapcsolódó emlékeket felidézni évközi rohanás során. Szinte minden évben volt itt néhány sportos emlék is, de 2016- ban a szokásosnál több és sokkal értékesebb darabok kerültek a gyűjteménybe. Fontos mérföldkövek, amelyek meghatározzák a további életemet. Mégis, a mai napon úgy döntöttem, hogy felszámolom - áthelyezem, nyugállományba vonultatom - a házi oltárt ezzel is lezárva a 2016-os évet és a tiszta lappal utat nyitok a következő év kihívásainak. Üresek a polcok, Isten hozott 2017!hazi_oltar.jpg

 2016-os házi oltár a mindennapi imádságokhoz

 2016 a nagy leszámolások, felszámolások, elhatározások, arcok, harcok és korszakos élmények éve volt! Miért?

  • Elértem a tanácsadói munkámban arra a pontra, amikor változtatás nélkül nem ment volna tovább, kiégtem és kiégettek. Meg kellett szabaduljak némi ballaszttól és át kellett gondolnom a következő időszak szakmai stratégiáját. Dolgozom az ügyön, fellélegeztem. Már azt gondolom, hogy érdemes tovább csinálnom, egyre frissebb és fittebb vagyok!
  • Mindenkinek kell legyen "B" terve arra az esetre, ha megfeneklik a hajó vagy csak valami izgalmas, új szakmai kihívást keres. Néhány éve az iskola az egyetlen motivációs forrást jelentette, mára már új hivatásomként értékelem a mindennapos tanulást. Sportrehabilitációs szakemberként nem csak az első lépéseken, hanem a valódi referenciákon is túl vagyok. Nagy lépések előtt állok, erős vagyok és imádom, amit csinálok.
  • Iskolás lett a Kislányom, semmi sem lesz már olyan, mint eddig volt! 
  • Láttam a Fiamat egy TV műsorban a saját maga által szerkesztett riportban egy miniszterrel beszélgetni. Végérvényesen felnőtt a gyermekem (nem a miniszter miatt!).
  • Kijutott a válogatott a franciaországi EB-re és nekem megadatott, hogy a helyszínen szurkolhassam ki a győzelmet az osztrákok ellen. Ezért köszönet egy Nagy Embernek és természetesen a mindig elnéző Családomnak.
  • Elhittem, hogy bármire képes lehetek, csak akarnom kell! Ez egy kifejezetten jól működő stratégiának bizonyult, kedves Kropkó Péter! A 2017-es terveim magasabbak, mint a tavalyi álmaim!
  • Sikerült elhitetnem másokkal is, amíg nem adják fel, addig legyőzhetetlenek. Október végén egy sáros, esős napon ezek az emberek nem találtak legyőzőre. Az ő jövőbeli céljaik,  - amelyek már az én céljaim is - szintén meghaladják az eddigi álmaikat, és ez így van rendjén.
  • A Legyőzhetetlenek ma már a Barátaim és egyre többen és többen vagyunk!
  • A gyermekemmel közös a szenvedélyünk, együtt edzünk, küzdünk, örülünk a teljesítményünknek. Egy csodás Családi Legendárium fejezeteit írjuk, együtt.

 A lebontott házi oltár minden egyes darabjához egy mérföldkő társul, amelyek külön- külön és együtt is teljesen megváltoztatták az életemhez és a munkához való hozzáállásomat. Íme egy összeállítás:

sportos_cuccok_szamokkal.jpg

2016 sportos mérföldkövei, amelyek meghatározzák a következő évszázadomat is!

1. Spartan Race Sprint- Visegrád fejpánt és Finisher érem (2016.04.09.)

Végzetes találkozás a terepfutással és az akadályversenyek világával. Kemény, férfias sport, ami az első pillanatban beszippantott. Nagyszerű társas tevékenység, ahol alapérték, hogy: "Senkit nem hagyunk hátra!". Egy téli napon még egyedül fogtam bele a felkészülésbe, de ez már soha  nem fordulhat velem elő többé! 8,8 km tömény élmény hegyen- völgyön. Álmomban sem gondoltam, hogy 20kg -os zsákot cipelek majd egy sípályán felfelé, majd onnan pókjárásban vissza,, vagy szügyig érő sárban fogok kúszni boldogan.

spartan_tuzugras.JPG

A legendás tűzugrás a célban 

2. BeFit Run 10 km éjszakai futás befutóérem (2016.07.30.)

Időben a második, de a jelentősége megértéséhez egy évet vissza kell mennünk az időben. 2015-ben 5 km-es BeFit Run-on, általam csak "kövérember futásnak" nevezett szenvedésen tudatosult bennem, hogy ilyen hízódisznó formátumban, ilyen edzettségi állapotban nem húzom sokáig az élők között. Elhatároztam, hogy soha többé nem fogok ezen a versenyen elindulni, mert ennél mindig edzettebbnek kell lennem a jövőben. 2016-ban nem is terveztem a versennyel, mert akkor már ugyanott az Ironman 5i50-re szerettem volna regisztrálni, de beteltek előttem a helyek, így át kellett alakítanom a triatlonos terveimet. Maradt a debütálásra a Szálka Triatlon, de valamilyen aktivitásra szükségem volt az adott hétvégén. Beneveztem, megcsináltam. Ezer fokos éjszakában, majd álmatlanul hánykolódva az éjfélig tartó terhelés miatt. Nem lett a kedvencem az éjszakai futás, mint időtöltés!

kocapower.JPG

2015 - Kocapower 

futkarozas-_befit.jpg

2016 - Eggyel jobb állapotban

3. Dorog I. Pala Átúszás  és minitriatlon Finisher érem (2016.08.07.)

 Két szempontból is jelentős esemény volt a dorogi tóátúszás. Az egyik, hogy ez volt az utolsó felkészülési lépés a nagy cél, életem első triatlonversenye előtt, a másik - talán fontosabb - hogy a rossz idő miatti lemondások után a Pala átúszás lett életem első hivatalos nyílt vízi úszása, egy 1000 m hosszú, csodálatos tavon. Ez annak fényében értékelendő, hogy 2016.02.19-én mentem le először az uszodába azzal a céllal, hogy ha beledöglök is megtanulok úszni. Az kapott befutóérmet, aki részt vett az átúszás mellett a tókerülő 3000 m- es futásban is.

befutas.jpg

Futás a Palatinus-tó körül

aranyirem2.jpg

Árányírem

 4. Szálka Triatlon - "M" táv rajtszám és befutóital (2016.08.13.)

Egy új és oldhatatlan nagy szerelem, a triatlon! Nagy álom volt, de minden alkalommal azzal hessegettem el magamtól a gondolatot, hogy "úgy sem tudod megcsinálni!" 2016-ban elfelejtettem örökre ezt a mondatot, így megnyílt az út az álmaim előtt. Mindig éreztem, hogy a Szálkai- tó központi szerepet fog betölteni az életemben, gyönyörűségével minden alkalommal magával ragadott. Egy adminisztrációs hiba folytán aztán a Szálka Triatlon év főversenyévé lépett elő, amit én egy cseppet sem bántam. Komoly harcot vívtam magammal, de én győztem.

13988847_1066283583427024_1214339944_n.jpg

5. Balatonman Füred - rövid táv rajtszám és befutóérem (2016.09.10.)

Ha lúd, akkor legyen kövér! Egy hónapon belül a második triatlon, egy, a profik között is magasan jegyzett pályán, 30 fokos hőségben, 21 fokos Balatonnal, éppen kigyógyulva a gyomorproblémáimból...és a Nagy Gella- hegy. Annyira féltem tőle, hogy egy héttel a verseny előtt külön is megmérkőztem vele. Az önbizalom növelő túrám jól sikerült, ezek után a verseny napján sem tudott kifogni rajtam. A víztől is féltem, a hőmérsékletétől. Kevesen voltunk, akik nem vettünk fel neoprén ruhát, de a végére azt is megtanultam, hogy így volt helyes a döntés. Az első triatlonos befutóérmem, amivel időközönként együtt kell aludni, hogy a benne rejlő sugárzás feltöltsön és erőt adjon a következő lépésekhez. Balatonman lettem, rövid távon, de dolgozunk a meghosszabbításán!

az_arcomra.jpg

Az arcomon nyoma sem volt a mosolynak, de a lelkem belül igencsak boldog volt!

 6. SPAR Maraton Fesztivál 10 km- es befutóérem (2016.10.09.)

A 6. és a 7. összefügg egymással és talán nem is a teljesítmény miatt fontos igazán. Ezek a befutóérmek amiatt számítanak mérföldkőnek a számomra, mert ezt már egy Csapat tagjaként és a csapat teljesítményéért felelős "edzőbá" -ként szereztem meg. A nyáron megvalósult a Spartan Race Visegrádnál már említett álmom, hogy az októberi magyarországi Super távra (+13 km), amit Tokajban rendeztek meg, már ne egyedül készüljek fel, legyenek körülöttem hasonló őrültek, akikkel meg tudom osztani ennek a nagyszerű versenynek a hangulatát és a terheit is. Megvalósult, megalakult az OLB Vokál öt taggal. A srácokkal lépésről lépésre haladva, egyre nagyobb részcélokat teljesítve jutottunk el a főversenyig. Ezek közül kiemelkedett az életük első 10 km- es aszfaltos tömegversenyük, amit a Spar Maraton hétvégéjére időzítettünk és az első 12 km-es terepfutásuk is, amiért Szegedre kellett utazzunk, de kárpótolt bennünket a saras, csúszós, vizes talaj, ami később Tokajban is várt bennünket. Az igazi érték a srácok teljesítménye és az, hogy ennek részese lehettem és felelősséget vállalhattam a felkészülésükért. Az esemény összefoglalója Riskával és az Actimellel itt található.

a_csapat_1.jpg

7. II. BioTechUSA Mezei Futóverseny 12 km - Szeged - rajtszám és befutóérem (2016.10.16.)

A versenyről itt írtam élménybeszámolót.
a_befutok.JPG

A szívemnek oly fontos Vokál. Ma már többen vagyunk, köszönhetően a Srácok elkötelezettségének és sikereinek!

8. Spartan Race Super Tokaj (18,8 km) fejpánt és Finisher érem (2016.10.22.).

Az OLB Vokál megcsinálta és bevonult a Spartan Race történelmébe! Ez volt számomra az év másik főversenye, ahol már nem csak magamért szurkoltam. Amiatt is mérföldkő a sárdagasztás, mert a Csapat nem csak megcsinálta, hanem a Spartan Race hazai fennállásának legnehezebb pályáját csinálta meg "elsőbálozóként"! Nagyon nem mindegy! Ráadásként együttműködésből is jól vizsgázott gárda, mert itt én már nem tudtam segíteni, inkább én szorultam segítségre. A Szegeden megszerzett sérülésem kiújult, feltartottam a nyughatatlan musztángokat a verseny végéig. Ezt is túlélte a Csapat és talán még erősebb lett a kapcsolatunk. Már megvannak a terveink, a soha nem látott, óriási terveink!

p1100248.JPG

Spártai sarazásunk végeredménye az áhított fejpánt és Finisher érem.

9. Karácsonyi Teremfocitorna Pécelen - aranyérem és legjobb kapus különdíj (2016.12.30.)

Az év utolsó aktivitása volt, tehát fontos része az évnek. Az életem első különdíja kapusként, tovább emelte a tétet. A Vokál átlépte saját köreinek határait és a nálunk sokkal patinásabb, eredményesebb Péceli Párducok Futóklubbal közös csapatot indított és nyert, aranyat és sok jó ember elismerését, Összetörtünk a másfajta mozgástól (az én lábujjam kicsit jobban is!), de pozitív élményekkel tudtuk lezárni az évünket. Én pedig megfogadtam, hogy a csúcson hagyom abba és soha többé nem focizom, mert ennél többet már nem tudok kihozni a tudásomból.

peceli_parducokkal.jpg

10. A bohócsapka néhány fontos üzenetet hordoz:

  • Ne bohóckodj, ez még nagyon karcsú! Lesz ez még jobb és több is, csak akarnod kell!
  • Az lesz igazán vicces, ha 2017- ben nem folytatod tovább és megelégszel az emlékek nézegetésével!
  • 2017 január elseje van, új év új kiívások, üres polcok! 
  • Indulj neki és folytasd tovább!

A bejegyzés trackback címe:

https://sportphysio.blog.hu/api/trackback/id/tr4112087677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

PROACTIVE Blog

A "PROactive Sportklinika" valóságos egészségügyi és motivációs intézmény, ahol az aktív életmódot folytatók számára izgalmas témában rendelést nyitottunk. Célunk az, hogy ezek az ismeretek, tapasztalatok, jó gyakorlatok minél több hobbi és versenysportolóhoz, sportos szülőhöz, edzőhöz és sportvezetőhöz eljussanak.

Facebook oldaldoboz

Címkék

1000km (1) 2016 (2) 21km (1) 42k (1) 575 Team (1) Actimel 10 km (1) Active Living Research (1) Adductor (1) Afrikai Nemzetek Kupája (1) Agyrázkódás (1) Akadályfutás (4) Akut sérülés (1) Alapozás (1) Állóképesség (5) All core all the time (1) Alvás (3) Alvás Világnapja (1) anabolikus folyamat (1) Arthritis (1) Autógumi (2) Az edző is vezető (6) Balaton (1) Balatonman Füred (1) Bala a gegszter (1) Balboa- kör (1) Barna rizs (1) Bemelegítés (1) Bizalom (1) BMX torony (1) Böde Dániel (1) Bokaficam (1) Branislav Ivanovic (1) Bread and Butter Pickles (1) Brokkoli (1) Buli (1) Burpee (6) Chelsea FC (1) Cirkadián ritmus (2) Core izmok (5) Csapatszellem (3) Csokonyavisonta (1) Cube Naure Pro (1) Cukkinipogácsa (1) cyclocross (1) Dan Price (1) Defibrillátor (1) Dehidratáció (3) DigiSport Reggeli Start (1) Dinamikus ülés (1) Dombfutás (1) Dr Bubó (1) Dugóka (1) DVTK (1) Edward Deci (1) Egészséges étel (1) Egyszerű kondicionálás (1) Együttműködés (1) Elkötelezettség (1) Elsősegély (1) Energiabomba (1) EQ (1) Ernest Gagnon (1) Erőnléti edzés (14) Értekezletkultúra (1) Esti edzés (1) Étrend átalakítás (1) Everziós trauma (1) ExtremeMan (1) Extrinzik motiváció (1) Fájdalomcsillapítás (1) Farkas Zsoltné Nagy Mariann (1) Fascia (1) fehérje (1) Fejben dől el (1) Fejfájás (1) Fejlámpa (1) Félmaraton (1) Finisher (2) Firstbeat Technologies (2) Flow-élmény (2) FMS (Functional Movement System) (1) Folyadékpótlás (4) Funkcionális edzés (3) Futás (4) Gareth Bale (1) Gatorade (1) glikogén (1) Gördeszka (1) Gordon Ramsay (1) Görgőzés (1) Görög joghurt (1) Gyermeksport (2) Gyulladáscsökkentés (1) Hamstring (3) Hasizom (1) Hasi sérv (1) Hátfájás (2) Havasi Balázs (1) Hervé Renard (1) Hidegterápia (2) HIIT (1) Hirtelen szívhalál (1) Hofi Géza (1) Homeosztázis (1) Homeosztázis 5 tényezője (1) Húsvét (1) Időhatékonyság (1) II. BioTech USA Mezei Futóverseny (1) Iliopsoas (1) Immunerősítő italok (2) IMVR4 (1) ING Amsterdam Marathon (1) Intrinzik motiváció (1) Inverziós trauma (1) Irodai ergonómia (3) Ironfater (47) Ironman (2) izomgörcs (1) Izomhúzódás (2) Izomláz (2) Izompólya (1) Izomszakadás (1) Izotóniás italok (1) Ízületi diszfunkció (1) Izületi kopás (1) Ízületi mobilitás (1) Ízületi stabilitás (1) Ízületről ízületre- megközelítés (1) Jász Határ Futás (1) Játékvezetés (1) Jégfűrdő (1) Jose Mourinho (1) Kajakontroll (1) Karácsony (1) Karanténkonyha (1) Karfiol (1) Karfiolkenyér (1) katabolikus folyamat (1) Kékes Csúcsfutás (1) Kerékpár (1) Keresd a hegyet (1) Keresztedzés (1) Keszthely Triatlon középtáv (1) Kettlebell (3) Kihívás (1) Kinesio tape (1) Kinetikus lánc (1) Kommunikáció (1) Kosárlabda sérülések (1) Krónikus ízületi kopás (1) Kütyükorszak (1) Labdarúgó sérülések (5) Lágyéksérv (1) Lazac (1) Lelki állóképesség (1) Locsolóvers (1) m.gastrocnemius (1) m. soleus (1) Magyar Trifecta- kihívás (1) Mákos- almás pite (1) Manchester United (1) Marcus Rashford (1) Mark Wahlberg (1) Masszázs (3) Matematika (1) Melegterápia (1) Mesut Özil (1) Mezeifutás (1) Mindennapos testnevelés (1) Minőségi alvás (1) Motiváció (7) Nagyatád (1) Nagy Gella- hegy (1) Neuromuscularis kontroll (1) NFL (1) Nike Budapest Nemzetközi Félmaraton (1) No pain no gain! (1) Nyakfájás (1) OLB Vokál (41) Old Lake Man (1) Önmasszázs (1) Öreg-tó (1) országúti kerékpár (1) Paraszimpatikus idegrendszeri hatás (1) Patella-ín (1) Pavlov kutyája (1) Pécel (1) Péceli Párducok (2) Pécel Apáca-domb (1) Példakép lettem! (1) Philadelphia Eagles (1) Placebo- hatás (1) Plandurance (4) Planking (1) Polar (1) Prague Halfmarathon (1) Proactive (1) Proactive LAB (23) Proaktív motiváció (8) Propriocepció (2) Quadriceps femoris (1) Rajtlista (3) Rákosmenti TK (5) Randy Hetrick (1) Razvan Burleanu (1) Regeneráció (1) Reggeli edzés (1) Rehab (8) Rehabilitáció (7) Rejtő Jenő (1) Reziliencia (1) RFR (1) Románia (1) Schlatter-Osgood (1) Senkit nem hagyunk hátra! (1) Sérülés prevenció (11) Sitting Calculator (1) Sitting disease (3) Skateboard workout (1) Smart Cap Bottle (1) SMR henger (2) Spárga (1) Spártai fejpánt (4) Spartan Race (29) Spartan Sprint (1) Spartan Sprint Veszprém (6) Spartan Super (2) Spartan Super Tokaj (13) Spartan Winter Sprint (13) Spar Budapest Maraton (1) Spar Maraton Fesztivál (1) Spinning (8) Sportapuka (5) Sportártalom (1) Sportpszicho (5) Sports-Health.com (1) Sportsérülések (3) Sportspecifikus edzés (1) Sporttáplálkozás (11) Stand Up Desk (1) Street Workout (1) Stressz (1) Svit (1) Szálka a testben (43) Szeged (1) szénhidrát (1) Szénhidrát diéta (5) Szimpatikus idegrendszeri hatás (1) Tarcal (1) Társadalmi felelősségvállalás (1) Teammunka (1) Térdfájdalom (1) Térdproblémák (1) Teremfoci (1) Terepfutás (6) Tokaj (1) Tom Sawyer kalandjai (1) Törzserősítés (4) Triatlon (3) Trifecta (2) Trigger- pont (1) TRX (5) Tuberositas patellae (1) Túlterhelés (1) Uborkasaláta (1) Ugrótérd (1) Újraélesztés (1) Ülőmunka (1) US Navy Seal (1) Utánpótlássport (1) V. Classic Balboa (2) Versus (2) Vertikálfutás (2) Vince Papale (1) Vinnie Jones (1) Vivicittá 2019 (2) Vs (2) Wadkanz Trail (4) WizzAir félmaraton (2) Zöldség (1) Zöldséglé (1) Zöld turmix (1) Zsiliptevékenység (1) Címkefelhő

Top 5

  1. 5+1 tipp a mérkőzés utáni gyors regenerációhoz labdarúgóknakAz, hogy egy sportoló mit tesz a teljesítménye érdekében közvetlenül a mérkőzés után legalább annyira fontos, mint az, hogy mit tesz előtte! A gyorsabb regenerálódás érdekében érdemes bizonyos...
  2. Jégzselé vagy forró fürdő?Igen kellemetlen dolog tud lenni, ha az áhított hétvégi pályára lépést az húzza keresztbe, hogy az edzésen szerzett rutinsérülést pont ellenkező módon kezeli magán a sportoló, mint ahogy azt a...
  3. Gordon Ramsay győzni tanít - 1. Zöld turmix a pokol konyhájábólVagyunk néhányan, akik a bakelit "A" oldalának végén elértük a megvilágosodást és rákaptunk a triatlon -érzésre, arra viszont nem gondoltam, hogy kedvenc botrányséfem, Gordon Ramsay is hasonló...
  4. Mesut Özil titka: több fizioterápia és jobb minőségű alvásAz utóbbi napokban több helyen is olvastam arról, hogy Mesut Özil bevallotta, a nagyszerű 2015- ös Premier League teljesítménye mögött az áll, hogy apró változásokat hajtott végre az életében és így...
  5. NO PAIN, NO GAIN!A véletlen, vagy éppen az általunk teremtett helyzet az oka annak, hogy a mai napon több alkalommal is elhangzott a Jóisten neve és a vasárnapi istentisztelet fogalma? A választ fedje egyelőre...
süti beállítások módosítása